Rahsia Kecantikan Artis Korea

Assalamualaikum

Mata aku tak reti2 nak lelap walaupun sekarang dah pukul 2 pagi. Nasib baik esok ahad. Boleh sambung tidur lepas subuh. Hehe.. Cehh, aku memang selalu sambung tidur lepas subuh pon sebab sekarang ni cuti sem. Heaven sungguh cuti sem ni. 

Tiba2 aku teringat yang kawan aku dulu ada cerita pasal artis korea kebanyakannya cantik & hensem. Disebabkan aku baru minat korea so, aku curious jugak la pasal benda ni.

Girls Generations

Dari hujung rambut sampai la ke jari kaki, memang kita akan rasa yang dorang ni perfect. Rambut lurus, muka lembut, body cantik, kulit halus, semuanya perfect. Awesome lagi.

Tapi sebenarnya, Korea terkenal dengan plastic surgery. So, tak semua artis korea cantik asli sebab kebanyakan daripada dorang pergi buat surgery. Disebabkan dorang amat mementingkan kecantikan so, membuat plastic surgery merupakan perkara biasa kat sana. Even budak sekolah akan minta parents dorang untuk bayar plastic surgery ni. (berapa banyak kali aku nak ulang 'plastic surgery' pon ntah)

Beberapa contoh artis korea yang buat plastic surgery: 

Yoona SNSD

Seo Hyun SNSD

Tae Yeon SNSD

Gambar2 kat atas ni aku tak sure sangat sama ada dorang ada buat plastic surgery ke tak sebab aku search kat google je. Lagipun muka kita memang  akan berubah sikit2 bila kita semakin matang. Tapi rata2 daripada dorang memang ubah parts of the body untuk nampak lebih cantik. Wallahualam..

Bagi aku, benda ni tak menjamin apa2 pun dalam kehidupan. Buat bazir duit mak bapak je. Haha.. Lagipun Islam kan mengharamkan kita ubah suai ciptaan Allah. Amek kau, aku dah ceramah. Bersyukur dengan diri kita seadanya. We are beautiful just the way we are =)

Thanks for the reading!



No comments:

Post a Comment