Hikmah

Assalamualaikum

Lama rasanya tak update blog. Bukan rasa tapi memang kenyataan sampai dah bersawang blog ni. Maklumlah, aku busy sikit final exam hari tu. Mianheyo (maaf dalam bahasa korea)..


Kali ni aku nak cerita pasal parent aku sebab benda ni terjadi dekat dorang. So, aku ni jadi penglipur lara yang sampaikan cerita dongeng kat korang. Dongeng bukan sebarang dongeng. Dongeng yang disahkan asli dan halal untuk di dengar.



Bismillahirrahmanirrahim...



Al-kisah..


Pagi tu ibu & ayah aku pegi ke pasar macam biasa membeli barang-barang basah yang hampir habis kat rumah. Ayah aku tunggu dalam kereta sebab ibu aku lambat sangat bersiapnya. Biasalah orang perempuan. Make up tak nak kalah dengan jiran sebelah rumah. Haha.. Ayah aku kena hon banyak kali baru ibu aku keluar rumah. 

Rupa-rupanya ibu aku lambat sangat hari tu sebab purse dia hilang. Banyak kali dia cari kat dalam laci tempat biasa dia letak purse tapi tak jumpa jugak. Last2 dia masuk je RM 100 tu dalam poket seluar. Then terus choww pergi pasar.

Sampai kat pasar, dia beli belah macam2. Bila nak bayar tengok2 duit tak ada. Dah hilang. Ibu aku yang gelabah terus call ayah. Then, ayah aku macam biasa la potpet2 tak habis. Bagi ibu ceramah, motivasi & khutbah bagai. Yelah, hilang kalau seringgit dua boleh la watlekwatpeace. 

Then, ibu aku kata redha aje la. Niatkan sedekah je. Maybe duit tu kita tak elok guna. Means kita tak tahu dari sumber mana duit tu. Selang 2 hari lepas tu, ayah aku makan kedai mamak. Then, terjumpa duit RM 50 atas jalan. Selang beberapa hari lagi, ayah aku dapat hamper sebab menang bowling competition tempat kerja dia. Hari ni pulak ayah aku dapat lagi hamper sebab bagi ceramah dekat student UPSI. Alhamdulillah =)

My lovely ibu & ayah. Muahh :*

See, rezeki tu ada di mana-mana. Bila kita hilang something, redhakan saja sebab banyak hikmah yang akan menanti.

Thanks for reading this entry!

No comments:

Post a Comment